sef-levi

Óvodákban, iskolákban, táborokban, egyéb rendezvényeken

/nem csak gyerekeknek/

„vannak persze a kutyák között is szelíd, vidám, komor, hamis, goromba, stréber, tolvaj egyéniségek is… ez rendesen nevelési hiba, mert a kutyák – általában – egészséges ösztönökkel jönnek a világra.”

Nem csak az a fontos, hogy a kutya megérti-e a jeleinket, hanem az, hogy mi megértjük-e az ő jeleit.

Nem csoda, hogy annyi problémás kutyáról, és kutyaharapásról hallunk, hiszen sokan nem is tudják, mit miért tesz egy kutya, mire hogyan fog reagálni. Mit kell tenni, ha fél bizonyos dolgoktól, egyáltalán hogyan kell felnevelni úgy, hogy később minél kevesebb problémánk legyen.

Nem véletlen, hogy az ”áldozatok” leginkább gyerekek, vagy idősek. Ők másképp mozognak, beszélnek és viselkednek, mint a kutyák számára természetes „átlag” emberek.

A kutyákkal való találkozások növelik a gyerekek egészséges önbizalmát. Az egyébként befelé forduló társaival rosszul vagy kevéssé kommunikáló gyermekek is rendkívüli mértékben megnyílhatnak az állatokkal való találkozások során.

Ez a kommunikációs tréning két előadásból épül fel.

Az első előadáson a kutyák jeleit, reakcióit ismertetem meg. Milyen jelekkel próbálnak a kutyák velünk kommunikálni, mire kell odafigyelni már a kölyökkutyáknál is. Részletesen kitérek arra, mitől lehet agresszív egy kutya, melyek az agresszió okai, hogyan tudjuk ezeknek a nagy részét megakadályozni.

Nemcsak elméletben, hanem gyermekbarát kutyáim segítségével, testközelből nézhetik a gyerekek a reakciókat, a testtartásokat, hogy egyes jelek mit jelentenek, és hogy milyen szoros kapcsolat jöhet létre kutya és ember között. Megmutatjuk, mit kell és lehet tenni, ha kutyával találkoznak, hogyan kell helyesen viselkedni velük.

A második előadás a közös élet előnyeiről, és hátrányairól szól. Miért van annyi kutya az utcán és a menhelyeken. Hogyan kell felnevelni és tartani egy kutyát, úgy hogy harmonikus legyen a közös élet. Hogyan befolyásolja a mi életünk az ő életét: a tartási körülmények, a rohanó élet, a kipufogó gázok, a vegyszerek, a petárdázás. De a legfontosabb, mit tegyünk, hogy kutyánk szemében mi legyünk a falkavezér. Ez mindennek az alapja. Úgy gondolom, hogy nem csak a gyermekek számára fontosak ezek az információk, hanem a felnőtteknek is. A baj csak az, hogy a felnőttek nem szívesen látják be, hogy valamit rosszul tesznek. De akkor gondolkozzunk csak el, hogy miért borítja ki a szemetest? Miért ássa fel a kertet, tépi ki a növényeket? Miért ugat feleslegesen? Miért ugrál ránk állandóan? És miért harapja meg a gyereket, amikor ő csak játszik vele?

Egy-egy előadás kb.30 perces. Szükség van a megtartásához olyan helyre, ahová kutyák is bemehetnek, jó idő esetén a szabadtér a legalkalmasabb.